Shutter Island

25 Temmuz 2010 Pazar

Shutter Island



Ukde Sinemasını kurma yolunda en büyük adımlardan birini atarken yanımda olan, biricik arkadaşım Tuna’nın önerisiydi Shutter Island. Pizzalar bitip, çaylar yudumlanmaya başlanınca film de kendini bıraktı kollarımıza.
Tuna daha evvelden izlemişti filmi, ben ve Buğra ise ilk kez izleyecektik. Son dönem Martin Scorsese filmlerinin beşinin dördünde vardır Leonardo Di Caprio ve bu ikili yan yana geldiklerinde genelde hep iyi filmler yaparlar. Bu sefer de durum öyle olacak diye bekledim ama boşa beklemişim.
Shutter Island, eğer son dönem Hollywood filmlerine biraz da olsa aşinaysanız, sonunu henüz ilk dakikadan tahmin edebileceğiniz bir film. Keza öyle de oldu. Aklımdaki sonu “bence…” diye başlayıp söyleyince, Tuna olabildiğince kötü bir oyunculuk sergiledi: “ben bilmem vallaha…”. Ne zaman bir tahminde bulunsanız ve karşınızdaki size “ben bilmem vallaha” dese, bilin ki biliyordur ve tahmininiz doğru çıkacaktır.
Bunun dışında teknolojiye bir hayli işin içine sokması açısından Scorsese yenilikçiydi. Bu filme dair sevdiğim bir özellikti, her ne kadar sinemada ileri teknolojiden nefret etsem de… Misal; felsefesi açısından Matrix on numara bir filmdi, fakat hiç hoşuma gitmemişti.
Filmdeki sahnelerin güzelliği, çok kötü bir ortamın bile imrendirici bir çekimle nazikleştirilmesi oldukça hoşuma gitti.
Oyunculuklar hakkında zaten bana söz söylemek düşmez… Di Caprio ve Ben Kingsley… Sir Ben Kingsley, pardon.
Bir tek belki Marc Rufallo sırıtmıştı denebilir. Uyumsuzdu kadroya ve projenin ağırlığına. Hiçbir oyuncu bir rolün adamı olarak bilinmek istemez. Robert De Niro gibi bir mafya babası olup, bir başarısız film yapımcısı olmak her oyuncunun hayalidir. Ama bunun da altından kalkabilmek gerek. De Niro birçok tipte karşımıza çıkıyor, ama o De Niro, öyle bir fark var. İşte belki de bu sebepten Rufallo’yu pek tatmin edici bulmadım.
Duyduğuma göre Rufallo’nun rolü için Robert Downey Jr. da Scorsese tarafından düşünülmüş. Doğru mudur bilmem ama, sanki daha uygun olabilirdi… Gerçi Downey Jr. Bugünlerde başrollerle mücadele etmekte ama yine de uygun olurdu diye düşünüyorum…

0 yorum :

Yorum Gönder