Maradona by Kusturica

3 Temmuz 2010 Cumartesi

Maradona by Kusturica



İnanılmaz derecede duygusal bir anımda izledim Kusturica’nın Maradona’sını… Arjantin 2010 Dünya Kupası’nda Almanya’ya 4-0 yenilmiş, Arjantin Milli Takımının başında efsanevi futbolcu Diego Armando Maradona…
Arjantin, Buenos Aires’te, alışveriş yapmak üzere girdiğim bir giyim dükkânında beyaz bir bluz görmüştüm, üzerinde de: “Arjantin’e gittim, Tanrı’yı gördüm” yazıyordu.
İlk etapta oldukça cesur bulmuştum bu yaklaşımı. Gurbetçi olduğunuz ülkedeki her şeyi kendi ülkenizdekiyle karşılaştırırsınız, bu böyledir… Bir süre sonra olaylara daha radikal bakmış, o bluzla gurur duymuştum.
Tıpkı bugün onuruyla yenilen Arjantin ile gurur duyduğum gibi.
Yanımda Cansu vardı. Benim Arjantin’den kader arkadaşım. Maç bitince aynı hüzne kapılıverdik ve Maradona’yı üzgün görmek bizi çok etkiledi. Bu konuyla ilgili ona “hey, bende harika bir Maradona belgeseli var, hem de Kusturica’nın, izlemek ister misin?” diye sordum ve o da “olur” dedi.
Birçok sahnesinde gözlerimiz doldu belgeselin ve çok önemli bir şey anladık; Maradona sadece bir futbolcu değil, o bir devrimci. Boyun eğmeyen bir muhalefet kendisi…
İzlediğim en iyi sporcu belgesellerinden. Vakit bulursanız ve bu tatlı modern kültür ekolünü biraz daha yakından tanımak isterseniz bu belgesel tam sizlik… Yalnız dikkat edin, Maradona’nın, sandığımız sığlığında boğulmayın.

0 yorum :

Yorum Gönder