Je Vais Bien, Ne T'En Fais Pas

1 Ağustos 2010 Pazar

Je Vais Bien, Ne T'En Fais Pas



- ... les autres, c’est clochard dealer ou pute qu’ils finissent (Paul)
- Ben voila je ferais pute. (Lili)
Franko-Türk bir liseden mezun olmam ve Fransızca Mütercim Tercümanlık okuyor olmama rağmen, Ukde Sineması’nda ilk defa bir Fransız filmi izledim. Sebebini inanın ben de bilmiyorum.
Bu film bana Fransız bir arkadaşımın önerisi olan Je vais bien, Ne t’en fais pas(merak etme, ben iyiyim).
Film, ilk anından beri sizi içine almayı biliyor. Son yıllarda parlayan ve daha da parlamasını beklediğim bir aktris başrol oynuyor: Mélanie Laurent. Soysuzlar Çetesi filminde de oynayan Fransız aktris, bence Marion Cotillard’a göre daha iyi bir aktris. Yani Paz Vega’nın, artık Almodovar’ın gözdesi olmamasından mıdır nedir?, Penelope Cruz’un arkasında kalıyor oluşu gibi bir şey. Cruz, Vega’dan iyidir, kötüdür bilemem ama izlediğim kadarıyla Vega’nın da Cruz’dan aşağı kalır bir yanı yok.

Neyse, konumuza dönelim.
Eğer erkek evladıysanız ve babanızla tartışmışsanız, babanıza mutlaka izletmeniz gereken bir film. Sonu belki biraz ağır olabilir ama inanın iyi hissetmenizi sağlıyor.
Bunun dışında bir iki söz de Kad Merad için.
Filmde sevimsiz ve soğuk babayı canlandırıyor. Kad Merad’ın birçok komedi filmini görmüştüm. Bienvenue chez les Ch'tis(2008) ve Un ticket pour l'espace(2006) bunlardan bazıları. İnanın, bu filmleri izleseniz, “bu adam başka bir rolde oynayamaz” dersiniz. O kadar uyuyor komedi filmlerine. Ama Ukde Sineması’nda izlediğim Je vais bien, Ne t’en fais pas adlı filmde ağzımı açık bıraktıracak bir performans sergiliyor. Bir oyuncu bu kadar mı şanssız olur denilecek adamlardan. Şanssız çünkü Fransız… Şanslı çünkü Türkiye’de çalışmıyor… Neyse.
Zaten, muhteşem performansını Cesar ödülüyle süslemiş. Ne diyelim. Nice filmlere.
Son nokta filme dair: eşsiz bir soundtrack.
A Clockwork Orange kıvamında bir soundtrack. Yanlış anlaşılmasın. Birçok filmin çok güzel soundtrackleri var. Ama benim için soundtrack filmle uyumlu olmalı. Bu filmin soundtracki tam filmi tamamlar durumda.

İlgilenenler için: Aaron diye bir gruptan Lili adlı şarkı.
Özetle, bir ilk için güzel bir Fransız filmiydi. İzleyiniz.

0 yorum :

Yorum Gönder